FM!

I helgen har FM (finska mästerskapen) i dressyr för juniorer, unga ryttare och ponnyryttare avgjorts!

Från vår förening knep lilla Vilmna 2a platsen för ponnyryttare!


(Denna bild är från Regions inomhusmästerskapen)

Hittade tyvärr ingen bild av vilma å charly, förutom på hennes egen fb sida. Vilma har oxå representerat finland i nordiska mästerskapen 2 år i rad!

Får verkligen hoppas hon fortsätter jobba hårt, men är lite rädd att "den där" åldern e på intågande. Fortsätter hon såhär (charly kostade enlitg rykten 50k euro, alltså ca 500k kr), drar så fort som möjligt iväg till sverige, så kan hon bli en riktigt duktig ryttare en vacker dag!

Dessvärre är hon finskspråkig, så jag är lite rädd att hon stannar i finland, å finska ryttare, förutom Kyra K, har ju aldrig riktigt haft nån framgång :/

Såg precis att Vilma, Jenny (min goa vän!) och Corinne ska tävla som Lag 1 i regions lagmästerskapen oxå inkommande helg! Gud ja blev nervös redan! :D Corinne var oxå å tävlade FM i helgen, men har inte sett några resultat ännu! Plus att hon tävlat på en ponny hon nyligen tog på foder.

Så det ska bli riktigt spännande! Åker väl med Jenny som supporter/hästskötare :] Kanske jag kan få låna min brors nya kamera? Ska försöka langa upp lite bilder från en tävling där jag hade fått låna en stalltjejs kamera :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0