Hmm?

En tanke slog mig precis...


Ska ju börja rida på Stall Aftonsol när jag flyttar, å lektionerna är 90 minuter. 60 minuter ridning, 30 minuter teori.
Nu har jag ju en drös med böcker, sen jag pluggade till hästskötare, borde jag kanske ta dom med mig? Jag vet helt ärligt inte om teori-timmarna innebär att man får lite "hemläxor" oxå eller inte.. hmm...

Kanske bäst att ta med böckerna ändå? Jag lär ju komma igång med ridningen ordentligt då, så kanske vore bra att ha böckerna att kolla i?

Tyckte det var lite smått humor dom två sista gångerna jag red anna, en fördel då jag vet mera "från marken" än jag kan "från ryggen". Alltså jag vet mera i teorin, hur det ska vara, hur det ska se ut, än jag kanske lyckas själv alla gånger. Har egentligen inte ridit lektion på 1 år, inte direkt varit nödvändigt (höhö, nu låter jag som värsta experten!), den nivå jag varit på, med anna, har varit att helt enkelt jobba i form i skritt å trav, en hel timme! Tro mig, inte så lätt på oigenomridna ridskolehästar att orka gå å bära sig själv en timme!

Men för min egen ridning ska det bli otroligt skönt att få börja komma framåt igen. Vet ju att allt ligger nånstans där bak i arkivet, behöver bara Rolle för att plocka fram dom praktiska kunskaperna oxå! Har egentligen inte utvecklats dom senaste 2-3 åren, så... -.-

Önskar jag hade råd att rida 2 gånger i veckan, men... får väl nöja mig med 1 gång :/ Bättre än ingenting! :D

Kommentarer
Postat av: Maria Johansson

sv: Haha dom är snygga! Vad har du för färger? /Maria

2011-08-08 @ 10:22:14
URL: http://dressyrsnack.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0