Hoppsan!

En viss Ted Nätterqvist kommer hit (till vårt stall) idag å ska hålla träning för hoppekipagen. Ja visste ju att han uppenbarligen e en duktig tränare, men inget destomera. Så jag var ju tvungen att googla!
Och jag måste erkänna att jag inte hade en blåblek aning om att han är pappa till killen som spelade Arn! :-o

Bummer!

Hur som helst hade jag tänkt åka å kika på markträningen iaf. Även om jag e dressyrryttare, kan man lära sig otroligt mkt av hoppryttare oxå :)


Vi brukar ha hit en Tomas Nordberg från Umeå hit å träna, urskön kille! Jag stod på rökstället vid vägen, när han kom traskandes dit å sa att han sett mig flera gånger på deras träningar, är jag månne oxå hoppryttare? Svarade nej, men det är väldigt intressant och lärorikt ändå. Speciellt med Tomas, men det sa ja ju förstås inte. Han berättade om hur han hade en toppstammad hopphäst, som rev varje hinder, så han skolade om den, lärde den byten i varje, piaff och passage, å sålde som dressyrhäst! :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0