Lycka å glädje!

Smsade ridlärarn igår å frågade om jag fick sno Anna, behövde få nåt annat att tänka på en stund. Jobbade mkt med övergångar som jag har märkt att funkar ypperligt på henne och när det var ca 20 minuter kvar av min ridtid så tänkte jag att ja skulle chansa å testa galoppera. Heh, nu låter de som ja sku aldrig galopperat eller som att jag sku vara rädd :P Men nej, hästen blir stark som en elefant efteråt, å bara taktar!

Sagt å gjort, när jag hade henne lös å ledig i sidorna i bägge varven, å allt funkade i traven så testade ja lyfta galopp, å döm om min förvåning när hon inte körde upp huvudet å tågade iväg! Flera bra galopper, t.o.m ett bra lyfte å en bra övergång till skritt!

Trots att jag bara ridit henne sporadiskt över sommarn, ibland flera gånger per vecka, ibland har det gått 3 veckor emellan, så har jag aldrig behövt "backa", utan vi har kunnat fortsätta från samma ställe!

Ridlärarn sa oxå att anna har ändrats mkt mkt nu under sommaren! Så jag får väl ta åt mig en del av äran! :)) Som jag tidigare sagt, sku int dehär vara en häst som är 10 km lång, så sku de kunna bli riktigt fin häst av henne!

Nu får vi helt enkelt fortsätta jobba på galopperna! I nåt skede ska ja kunna göra åtminstone 2 lyften på henne från galopp! Och jo, det ÄR ett projekt på henne ;D Speciellt om man vill lyfta från en bra skritt ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0