Nu e ja glad!

Eller de var ja ju redan igår :P

När jag for till stallet på morronen var det ca 20 grader ute, blåste sydlig vind. Helt skönt väder mao. När jag hade ridit häst nr 2, så tyckte jag det började bli lite väl svettigt... Kom hem å insåg att det var 27 grader! ;D

Men är så ofantligt glad över gårdagen... Annas bättre varv i galoppen är vänster varv.. Mitt bättre varv är vänster varv.. (Jag är så himla sned, så jag nästan "rider åt vänster" när trots att jag e i höger varv), MEN, jag fick annas högergalopp att bli riktigt riktigt bärig å pampig!

Blev så förbluffad, så jag vände om till vänster å tog några vänster lyften, å dom var sådär helt okej, alltså hon bär sig en stund, sen blir det lite ojämn takt, lite obalanserat, å så får man bryta av innan man måste bära henne. Men aldrig riktigt den där Wow-känslan i galoppen. Efter några vänsterlyften bytte jag tillbaka till höger för att testa om det var en engångsföreteelse eller inte, men icke! Där kom den bäriga fina galoppen igen!

Blev så glad så efter en halv ändvolt, så bröt jag ner till skritt å lättravade av henne, försökte få henne att börja söka sig neråt..  Läste f.ö nånstans att det tar ungefär ett år innan en häst lär sig att jobba rätt när man rider dom lång å låg. En häst som alltså inte blivit ridit så förr.

Semppa var oxå helt okej, fick galoppera lite mera nu, inte bara lyften, men ändå inget överdrivet mkt galopperande... Ena skänkelvikningen kändes inte riktigt helt okej, å testade trava 5 steg i hö varv, men det var inte riktigt bra det heller.. :/ Så där e nog nånting som krånglar.. :(

När jag sen kom in i klubbrummet för att dricka lite vatten, satt E's nya ägare där å hennes kompis (den tjejen tävlar land å rike runt, tävlat ponny fm osv) å nya ägaren frågade hur det gick, varpå den andra tjejen hasligt la till "Det såg riktigt bra ut!"...

Jag höll på tappa hakan..  En komplimang??

När jag senare hade kommit hem uppdaterade jag facebook å skrev nåt i stil med, att om man skulle tappa lika många kilon som jag svettats idag, skulle det inte finnas nåt kvar av mig, å en annan tjej, som hade sett när ja jobbat med trav - halt övergångar me anna, skrev "Snyggt ridet! :)"

Whoot? Dagens andra komplimang? va e upp? Komplimang-dagen??

Så dom två kommentarerna var oerhört efterlängtade och gjorde min dag! Jag har inte ridit för någon tränare sen jag sålde Lilla E (vilket i höst är ett år sen), fördelen är dock att jag varit på högre nivå, så jag vet (ännu), när det är rätt.... Och otroligt nog har jag själv känt att jag gått framåt när jag ridit dessa två!

Tyvärr är hästfolket lite såna som inte kan unna andra nån glädje, inget grattis, inget "bra jobbat". Jag försöker följa me via nätet hur de går för dom yngre tjejerna, två av dom (i dressyr då), har potential att bli riktigt duktiga, å säga grattis å grejjer när dom har plockat hem rosetter!

Näe, jag tackar verkligen för komplimangerna igår, dom var nog uppskattade!

Idag ska jag oxå rida semppa, vilket är bra, känner mig lite stel i axlarna, så lite jumppa åt oss båda blir nog bra idag :))

Kommentarer
Postat av: Maria Johansson

sv: Jag sålde faktiskt ett vinrött täcke som jag vunnit, vinrött på en fux funkar inte! Jag saknar det inte! Gillar inte fleece så mycket heller.. Det blir så statiskt, gillar ull bättre! Men sant, jag borde inte sälja av dom! /Maria

2011-08-29 @ 09:23:48
URL: http://dressyrsnack.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0