Veterinären...

Red lilla semppamannen i onsdags då, å testade trava 5 steg i bägge varven, för att se om det var någon skillnad sen före veterinären varit där, och jovisst var det skillnad!

Meddelade ridläraren efteråt att han kändes bra i traven, men vet ju inte hur det såg ut (då före Vet hade varit så skulle vem som helst ha märkt att han haltade!) och frågade oxå hur det blir med honom. Vet är planerad, transport och chaufför, men tiden var inte bestämd ännu. Så jag hoppas verkligen verkligen han blir okej!

Generellt sett tycker jag inte om finnhästar, jag är en halvblods-människa. Trots detta så är finnhästar väldigt framgångsrika på dressyrbanorna här, för att dom går så himla jämnt! Men skulle jag nånsin köpa en finnhäst så är det nog lilla Semppamannen jag sku vilja ha... Om han inte vore så trasig.

Hittade 2 bilder på nätet från när jag tävlat semppa förra sommaren, men dom är så bedrövliga så dom bjuder jag inte på :P Eller det kanske var i våras... hmm.. jo, måste det ju ha varit, eftersom jag ägde min häst ännu förra sommaren.

Nåja, hur som hafver. Semppa är en såndär häst som passar min kropp på alla sätt å vis. Hans travtakt e precis såndär som min "kropp är van med", å jag har hur enkelt som helst att vara följsam, även i hans ökningar. Enda heppan jag har kunnat göra "bra" ökningar med (nu är detta en ridskolehäst som inte vet vad en riktig ökning e, för honom är en ökning att benen pinnar fortare.. ), samma sak i galoppen.

Jag har oerhört lätt att rida med hela magpartiet på honom, vet inte varför det är så stor skillnad på honom å tex anna?

Nåja, skulle jag ha pengar och stallplats, skulle jag nog köpa bort honom. Kunde t.o.m tänka mig att betala ett litet överpris för honom. Han ÄR en suverän ridskolehäst, bombsäker, men hans ben mår inte bra på ridskola :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0