Såja!

Lider av grym hästfeber för tillfället, får hålla mig i kragen för att inte köpa en massa hästgrejs. Har annars svårt att låta bli att shoppa, å när de gäller hästgrejjer är det ännu svårare!

Har kollat runt lite på hästannonser, försöker övertyga min kära vän jenny att hon borde skaffa sig en unghäst. Hennes Faximan börjar bli 16-17 år nu, man vet aldrig när hans tävlingskarriär tar slut, även om han e fullt frisk för tillfället!

Och genom jenny å faxi "lever jag ut" min hästfeber! Så nu har jag suttit å letat saluhästar åt jenny! :)) Hon behöver ju inte bekymra sig i storleken, Mr Faxman e 165, hon såg inte ens för lång ut på min E, som var 153! Hon rider lätt hästar över 170! Jag däremot borde nog inte ha större häst än ca 165... :S

Har oxå sett att hästarna i sverige e ganska billiga just nu, här finns en msv-utbildad häst, psg-rörelser påbörjade, 19,800 euro. Alltså ca 200k kr. Hittade nyss en motsvarande, msv c, på 72%, 145k kr!

Men för min del är det inte möjligt att köpa häst på åtminstone 3 år :( *suckar*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0