Slut på semestern!

Har varit första dagen på jobb idag, väldigt... råddigt! Ägarna hade missat lite, å lagat listorna fel, så jag fick ringa å kolla hur det riktigt skulle vara... Och yr e jag ju alltid dom första morrnarna innan jag har fått in ett system på det hela.

Sitter å har lite dilemma över mina hästgrejjer. Okej, tränsen, schabraken (equiline schabraken) å benlindorna har jag ju sedan länge bestämt att jag ska ha kvar, hade oxå beslutat att ha kvar dom flesta täcken. Men varför? Min förra häst var 153cm hög, egentligen alldeles bra storlek för korta lilla mig, men ridskolehästen Anna är på 165 hög ca, å jag har konstaterat att det går riktigt bra. Egentligen har jag lättare att använda skänkeln på henne, än på Elmo, kanske för att jag har benen mer intill sidan på anna. På elmo blev det så att jag drog skänkeln alldeles för långt bak, för att jag helt enkelt inte fick benet runt honom :S Jag vet att det är ingen ursäkt, men jag skojjar inte när jag säger att jag har riktigt korta ben (har 39 på benlängden golv till knäveck, kollade hastigt på 4-5 par stövlar på hööks, å dom låg alla på 42-45 på skafthöjd på stl 36, å jag har stl 39-40, så där har ni jämförelsen.. ), och detta medför att jag får ingen kraft i benen, om jag dessutom måste få benet runt hästen! Lite enklare att få nån kraft i skänkel när jag faktiskt får benen intill hästen... !

Ah, se så fint jag kom av ämnet där! Nåja, tillbaka till ämnet, funderar då som sagt på att skaffa en betydligt större häst, å då kommer inte mina 135-täcken att passa på en häst som är 165 hög :S Ska nog vara en väldigt kort å klen häst isåfall!

//Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0