Creed = ?

Har börjat läsa lite svenska ponny-/hästbloggar och finner ordet Creed ofta använt.

Nu är det ju väldigt vanligt att ett speciellt ord, blir trendigt, å missförstå mig inte, jag e ingen punktknullare när det kommer till språk... förutom när ordet används fel.. Som t. ex Creed

Creed = Bekännelse, Trosbekännelse, exempel "creed till killar som bloggar" = bekännelse till killar som bloggar??

Nej, vad ni egentligen menar är Cred, som är förkortning av Credit som i sin tur betyder Ära, Beröm, Lovord, osv...

Hur har vädret varit hos er under den gånga veckan? Här har det varit +30 grader hela veckan! SKÖNT med semester!

Nu ska jag kolla om jag får ihop nån design :] e verkligen ingen hejare på sånt.. !

Och så vill jag ju förstås rekommendera Ponnysanning, en riktigt bra och intressant blogg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0