Lika varmt!

.. fortfarande!
Idag ska jag rida en 21-årig stor herreman. Eller stor.. han är stor för lilla mig. Han är 167. Min lilla E var 153 :] När jag gick min hästutbildning på Åland fick jag första lektionen rida stallets största häst, ett danskt halvblod. Jag? Kortaste i klassen med mina enbart 158 cm!
Jag red Trenkyle, "Kalle", 2 gånger, och ridläraren Rolle konstaterade att det var en dum idé. Sen fick jag stallets näst största häst Roman. Red honom 2 gånger oxå, tills ridläraren insåg att det var inte heller nån bra idé.

Resten av första året gick ut på att jag fick mer eller mindre testa dom olika hästarna, jag var en av dom få i klassen som red ponnysarna ibland. Sen lät Rolle mig rida ett litet svart halvblodssto, Kadidja, som hade varit ett år med Kyra i tyskland, men hon var för svår för mig. En riktigt liten pissmärr. Sålänge hon inte behövde göra något så var hon nöjd, när man sen skulle börja ta tag i henne, så blev hon som en mask. Hon gick rakt in i sargen för att bevisa åt mig att hon skiter fullständigt i mig. Trevligt va?
Red henne ett halvt år å sen gav Rolle upp. Efter det fick jag underbara halvblodsstoet Simona!

Nåja, som vanlgit kom jag av ämnet! Skulle ju säga att det är bra att jag igen får rida lite större hästar nu, har övat på en av ridskolans hästar här hemma, som är 165 cm hög, men resten av hästarna jag ridit har varit från D-ponny till 155 cm :/

I morron är det dags för Jennys MSVB klass. Tyvärr fanns ingen LA som hon fick starta före, lite surt. Många gånger går ju hästarna bättre andra klassen! Men dom två LA som fanns, var endast öppen för finnhästar ;(
Så dagens planer är att rida den gamla mannen lite lätt, å sen ställa för tävlingarna i morron!

Önskar även tips på bra dressyrbloggar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0