Stressigt...

Har inte riktigt haft och ork att uppdatera bloggen så jättemycket, ibland känns det bara som att huvudet står stilla när det kommer till hästar. :(

Orsaken är dock kanske att en väldigt stor förändring pågår i mitt liv just nu. Kommer nämligen nästa vecka att lämna in min avskedsansökan till jobbet, å slutar i slutet av juli.


I augusti hoppas jag på att kunna flytta till Åland och i september börjar min utbildning! Rätt mycket att tänka på... Framförallt att försöka förstå att efter 8 år på samma ställe i samma stad, ska man nu kasta allt för vind å våg, å dra iväg, 50 mil söderut. Helt annan livsstil, ekonomi, umgängeskrets... allt ändrar...!


Men sen igen kommer jag förmodligen att börja blogga bättre om hästar därifrån, strävar ju efter att kunna börja rida för min gamla ridlärare, Rolle Holmström på Stall Aftonsol, den bästa ridläraren jag nånsin haft... ! På 7 års ridning kom jag inte framåt, kunde inte få en häst att gå i form... kunde skritta, trava, galoppera, å skänkelvikning... Tror ni man tappade orken?? På 3 år tog Rolle upp mig från LC till LA nivå.. Och jag faktiskt lärde mig att rida. Där ser man vikten av samspelet mellan tränare och elev.
Nu är jag ju dock inte längre på den nivån, eller jag skulle i princip kunna säga att jag e ett mellanting mellan LC, LB, och LA. Mitt huvud vet hur vissa MVS rörelser ska vara å kännas, men kroppen e inte riktigt i samspel med huvudet alla gånger, haha!


Tycker även ni ska ta en titt på både PonnySanning och Dressyrsnack, två väldigt bra bloggar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0