Vilken miss!

Det var ju första dagen av Anna von Wendt träningar igår,  hon verkade riktigt trevlig... !  Lite denhär tyska hårda ridstilen, men ändå väldigt gemytlig person. Lite samma ridstil som mig.. inte alla gånger en fördel och passar kanske inte alla hästar...  Men hästarna utvecklas iallafall.

Ett exempel är min gamla häst.. Här är när malin från segersta rider honom (ursäkta bildkvalitén.. )


Och här e ett foto med hans nuvarande ägare..
Man kan int heller skylla på att nya ägaren haft honom så kort tid... hon har varit hans skötare sen jag köpte honom... Och har ridit honom.. Och visst, ja lägger mig inte i hur hon rider, eller vad han gör.. Men jag måste säga att ska hon fortsätta sådär, kommer hon inte att utvecklas..


Nåja, kom av mig igen... Träningarna var intresanta att se på :) Och idag ska jenny rida privat.. ska försöka orka filma idag... !


Blev att jag red 2 hästar igår oxå, både Chirac och Anna.

första gången jag red dressyr på chirac (har ju bara ridit honom en gång förut), å jag blev nog lite förvånad hur mjuk han kunde bli.. !
Anna däremot hade ingen ridit sen jag red henne, så jag fortsatte från dagen före... å började kräva lite mer av henne..  Med hennes längd, så borde hon ha en halvmeter längre ben för att orka gå under sig, men det skadar inte att börja rida henne mer under... även om hon inte orkar/kan gå samlad..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0