Hoppsan!

Red ytterligare en ponny igårkväll, hörde några småtjejer gå förbi när jag stod på stallplan å skulle hoppa av, "Oj vad Kassu ser proffsig ut med den där ryttaren!" höhöh... x)

Åt dom tjejer som jag hjälper med ridningen brukar jag alltid säga "Ni ska rida som jag säger, inte som jag gör.." :P Men nåja, det gick iaf relativt bra, längesen jag ridit ponny, var såååå skumpig att sitta på, jösses! Jag som nu är van med semppa (soffan!) och anna, visserligen e inte anna bekväm förrns hon jobbar ärligt, men iaf.. bättre än ponnyn! x)

Satt å läste lite hästannonser på skojs skull här, å hittade en "5 årig valack, startad LB", TJUGOÅTTA TUSEN EURO!!! 28.000 euro. Alltså ca 280 000 kr. Herrejösses.

Det var en såndär häst som var dyr pga "namnet". Han var nämligen efter Sir Donnerhall. Men vettefan om jag skulle betala så mkt för en som startat LB, även om den hade totilas som far. Jag kunde tänka mig att betala det priset för en häst som startar MSV-Svår klass med framgång. Man måste ju vara lite realistisk? Det finns ju inga som helst garantier att den där ens ska klara av en LA klass.. nånsin.

Visst Totilas första föl såldes väl för 105k euro. Men..... anyway... det är såna som har pengar, å förmodligen har råd att chansa...

Jösses. Nåja, ska rida lilla semppatjockisen idag, så jag får väl hoppas att han känns som en 28 tusen euros häst :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0